1 subscription and 0 subscribers

سوگنامه گاسپار نوئه برای فیلیپ نائون

سوگنامه گاسپار نوئه برای فیلیپ نائون

سوگنامه گاسپار نوئه برای فیلیپ نائون


فیلیپ نائون (Philippe Nahon)، بازیگر سینما، تئاتر، و تلویزیون فرانسوی، که بیشتر او را با نقش قصاب در سه فیلم به کارگردانی گاسپار نوئه (Gaspar Noe) می شناسیم، روز یکشنبه 19 آوریل 2020 در اثر ابتدا به بیماری کووید 19 درگذشت. به گفته ی خانوده ی فیلیپ نائون، او پیش از ابتلا به کووید 19 از یک بیماری مزمن رنج می برد. (لو موند) فیلیپ نائون در زمان مرگ 81 سال سن داشت.


اگرچه Philippe Nahon در آثار بسیاری از کارگردان های سرشناس از جمله ژان-پیر ملویل (Jean-Pierre Melville)، ژک اودیار (Jacques Audiard)، فابریس دو ولز (Fabrice Du Welz)، لوک بسون (Luc Besson)، و استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) حضور داشته، اما احتمالن طرفداران او، وی را در نقص قصابی میانسال _که هرگز نامش را نمی فهمیم_ در 3 فیلم آشغال گوشت (Carne)، تنها در برابر همه (Seul Contre Tous / I Stand Alone)، و بازگشت ناپذیر (Irréversible) به کارگردانی گاسپار نوئه به یاد می آورند. شخصیت خاص قصاب و اتفاقاتی که برای او می افتد یادآور کاراکتر راننده تاکسی مارتین اسکورسزی (Martin Scorsese) که نقشش را رابرت دنیرو (Robert De Niro) بازی می کند است، و به احتمال زیاد به اندازه ی همان در ذهن علاقه مندان به سینما جاویدان خواهد بود.


رابطه ی Philippe Nahon و گاسپار نوئه، آنطور که از سوگنامه گاسپار نوئه برای درگذشت Philippe Nahon می شود برداشت کرد، بسیار فراتر از صرفن یک رابطه ی حرفه یی بوده. آن ها دوستانی واقعی و صمیمی بوده اند که مرتب هم دیگر را می دیدند و با هم وقت می گذراندند. همین موضوع باعث شد تا گاسپار نوئه، که از خبر درگذشت دوستش شوکه و بسیار غمزده شده بود، سوگنامه یی مفصل (بیش از 1000 کلمه) بنویسد. این سوگنامه با عنوان «برای تو که دیگر با من حرف نخواهی زد» در نشریه ی اینترنتی لیبراسیون (Libération) در تاریخ 20 آوریل 2020 منتشر شد. در وبسایت سیناریوم ترجمه ی بخش کوتاهی از این سوگنامه را بخوانید.



 #GasparNoe #PhilippeNahon #گاسپارنوئه



Read the full article