1 subscription and 0 subscribers

کلایمکس گاسپار نوئه در فستیوال کن

کلایمکس گاسپار نوئه در فستیوال کن

تعدادی از سایت های معتبر سینمایی، در کنار وبسایت هواداران گاسپار نوئه، اخیرن (17 آوریل 2018) خبری را راجع به پنجمین فیلم باند گاسپار نوئه منتشر کرده اند که باعث شگفتی شده. این منابع نام فیلم جدید گاسپار نوئه را کلایمکس (Climax) عنوان کرده اند. کلایمکس گاسپار نوئه قرار است در «دو هفته ی کارگردانان» (به انگلیسی: Directors' Fortnight) که بخشی جنبی، اما بسیار معتبر، از فستیوال کن است، در تاریخ 9 تا 19 می (19 تا 29 اردیبهشت) اکران شود.



کلایمکس گاسپار نوئهکلایمکس (Climax) فیلم جدید گاسپار نوئه
کلایمکس (Climax) یا سایکی (Psyché)؟

تقریبن 2 ماه پیش از طرف بسیاری از سایت ها نام پنجمین فیلم گاسپار نوئه سایکی (Psyché) عنوان شده بود (که مقاله یی راجع به آن در سیناریوم نوشتم)، و قرار نبود زودتر از تابستان اکران شود. اما حالا با این خبر غیر منتظره همه چیز تغییر کرده. وبسایت ایندی وایر ادعا کرده کلایمکس نام جدید همان سایکی است، و دقیقن همان خلاصه داستان سایکی را راجع کلایمکس نوشته (رجوع کنید به مقاله ی سایکی). اما این در حالی است که وبسایت طرفداران گاسپار نوئه می گوید هنوز معلوم نیست کلایمکس همان سایکی باشد.



راجع به کلایمکس گاسپار نوئه چه می دانیم؟

با توجه به اطلاعاتی که هم اکنون منتشر شده فعلن نمی توان به طور قطع راجع به هیچ موضوعی درباره ی این فیلم نظر داد. اگر مشخص بشود کلایمکس همان سایکی است، پس می توان تقریبن همان انتظاراتی که راجع به سایکی داشتیم را از کلایمکس داشته باشیم (البته با قدری تفاوت). ولی اگر مشخص بشود گاسپار نوئه قصد ارائه ی دو فیلم را در سال 2018 دارد (که بعید است)، آن وقت تنها باید منتظر ماند تا اطلاعات جدید راجع به این فیلم مرموز منتشر شود.



راجع به کلایمکس گاسپار نوئه چه می توان حدس زد؟

کلمه ی کلایمکس (Climax) به انگلیسی به معنای «نقطه ی اوج» است. در ادبیات به معنای نقطه ی اوج و هیجان داستان است، ولی در زندگی روزمره به اوج هیجان جنسی اطلاق می شود. علاوه بر آن به طور کلی از کلمه ی Climax برای صحبت راجع به نقطه ی اوج هر چیزی استفاده می شود.


با توجه به آن چه از آخرین فیلم گاسپار نوئه، یعنی عشق (Love)، به یاد داریم، احتمالن معنای اوج لذت جنسی مد نظر گاسپار نوئه بوده. به علاوه اگر خلاصه داستان کلایمکس همان خلاصه داستانی باشد که برای سایکی منتشر شده بود، در آن صورت می توان حدس زد نقطه ی اوج نشئه گی مواد روانگردان مد نظر گاسپار نوئه بوده.


مسئله ی دیگری که راجع به نام این فیلم وجود دارد این است که Climax کلمه یی انگلیسی است، ولی این فیلم (باز هم اگر همان سایکی باشد) فیلمی فرانسوی زبان است. البته کلمه ی Climax وارد زبان فرانسه شده و با همین معنا به کار می رود، اما گاسپار نوئه انتخاب های فرانسوی تری هم برای عنوان این فیلم داشت.


 

به محض انشار اطلاعات جدید درباره ی کلایمکس گاسپار نوئه (یا سایکی)، در سیناریوم به آن خواهم پرداخت.




Read the full article