1 subscription and 0 subscribers
Film

فیلم M فریتس لانگ

 M   

فیلم M فریتس لانگ  

ام (M) فیلمی ست به نویسندگی و کارگردانی فریتس لانگ (Fritz Lang)، کارگردانی سرشناس آلمانی-اتریشی-آمریکایی، در سال 1931. این فیلم دارای عنوان دوم «شهری به دنبال قاتلی می گردد» (به آلمانی: Eine Stadt sucht einen Mörder / به انگلسی: A City Searches for a Murderer). از آنجا که حرف M، حرف نخست کلمه ی «Mörder» به معنای «قاتل» در زبان آلمانی ست، می توان عنوان این فیلم را به «ق» هم ترجمه کرد. فریتس لانگ فیلمنامه ی M را به همراه همسرش تئا فون هاربو (Thea von Harbou) نوشت. در این فیلم پیتر لر (Peter Lorre) در نقش اصلی هنرنمایی می کند. M اولین اثر ناطق فریتس لانگ محسوب می شود. به عقیده ی خود فریتس لانگ، M شاهکار و بهترین اثر اوست.


فیلم M ماجرای قتل های سریالی چند دختر بچه توسط قاتلی که پس از هر قتل به پلیس و روزنامه ها نامه می نویسد را دنبال می کند. پلیس در پی کشف سر نخی از این قاتل به دار و دسته های خلاف کار شهر حمله می کند، و این انگیزه ای می شود تا گروه های خلاف کار نیز به اندازه ی پلیس تللاش کنند تا شر این قانل را کم کنند.


توضیحات کامل راجع به فیلم M فریتس لانگ و نحوه ی سفارش تیشرت و دیگر انواع لباس با طرح این فیلم را در وبسایت و فروشگاه سیناریوم بخوانید.



Read the full article