1 subscription and 0 subscribers

گروه متال آیت الله جاویدان

گروه متال آیت الله جاویدان

با خواندن این مقاله جز معدود افرادی خواهید بود که راجع به یکی از ناشناخته ترین و البته عجیب ترین، و برای ما ایرانی ها یکی از جالب ترین، گروه های موسیقی آگاهی دارند. در سال های آغازین قرن حاضر گروهی در سبک متال در فرانسه تشکیل شد که نام خودش را «آیت الله جاویدان» یا به انگلیسی «Immortal Ayatollah» گذاشت. در ادامه بیشتر راجع به این گروه عجیب خواهیم گفت.


 
گروه متال آیت الله جاویدان

این گروه و افرادی که عضو آن بودند آن قدر گم نام هستند که در مجموع اطلاعات دقیق و روشنی از تاریخچه و اهدافشان وجود ندارد. به نظر می رسد گروه آیت الله جاویدان در سال 2001، و احتمالن مدتی بعد از حادثه ی 11 سپتامبر، شکل گرفت و در سال 2004 دست از فعالیت کشید. این گروه در طی حدود 3 سال فعالیتش یک آلبوم کامل به نام «جهاد تازه شروع شده» (به انگلیسی: Djihad Has Just Begun) در سال 2002، و یک آلبوم نصف و نیمه به نام Trash Klash در سال 2004 به صورت زیرزمینی منتشر کرد.



Immortal Ayatollahاعضای گروه آیت الله جاویدان

گروه آیت الله جاویدان هیچ اسپانسر و ناشری نداشت و آهنگ هایش را به صورت مستقل و زیرزمینی می ساخت و منتشر می کرد. احتمالن اگر همت علاقه مندان پیگیر موسیقی متال و سایت هایی نظیر دانشنامه ی متال نبود، این گروه تا به حال به دست فراموشی سپرده می شد. اما نباید فراموش کنیم که شعرهای افراطی و طعنه آمیز آهنگ های آیت الله جاویدان، که چیزی بین شوخی کنایه آمیز تا تهدیدی وحشتناک نوسان می کند، باعث جلب توجه به آن ها شد.



Immortal Ayatollahآرم گروه آیت الله جاویدان

بر اساس شعر آهنگ هایشان، اعضای گروه آیت الله جاویدان، خودشان را افرادی ضد مسیحیت، ضد همجنس گرایی، ضد آمریکا، طرفدار تروریسم و تحجر اسلامی، و طرفدار حکم اعدام می دانند.



آلبوم جهاد تازه شروع شده

برای ما ایرانی ها احتمالن آلبوم جهاد تازه شروع شده و محتوای شعر آهنگ هایش جالب توجه باشد. موردی خاص از این آلبوم، آهنگ «آیت الله دهشتناک» (به انگلیسی: Morbid Ayatollah) است. در ادامه ترجمه ی متن این آهنگ را می خوانید. لازم به ذکر است شعر اصلی به زبان انگلیسی است، اما بسیار بریده و بریده و بعضن گنگ است. می توانید همه ی آهنگ های این آلبوم را در انتهای این مقاله و یا در سایت بند کمپ بشنوید، و شعرشان را به انگلیسی در دانشنامه ی متال بخوانید.



Immortal Ayatollahتصویر آلبوم جهاد تازه شروع شده

I throne upon Iran, I am the Immortal Ayatollah,
Give your blood to the Immortal Ayatollah.

Rape, kill, burn.
Pains, worship the Ayatollah.

I come from Iran, my name's Khomeiny.
(Power is Immortal Ayatollah)

 

بر تخت سلطنتم در ایران تکیه زده م، اسمم آیت الله جاویدانه،
خونت رو فدای آیت الله جاویدان کن.


تجاوز کن، بکش، بسوزون.
زجر بده، آیت الله رو عبادت کن.


من اهل ایرانم، اسمم خمینیه.
(قدرت یعنی آیت الله جاویدان)


 
آیا گروه آیت الله جاویدان آن طور که می گوید بد است؟

این سوال برخی از افراد غیر ایرانی است. آن ها فکر می کنند این گروه موسیقی واقعن تروریست و طرفدار شکنجه و تجاوز و غیره است. اما خواندن ترجمه ی شعر بالا، حداقل برای ما ایرانی ها جایی برای شبهه در مورد کنایه آمیز بودن محتوای شعر های آن ها نمی گذارد.


از شما دعوت می کنم به آهنگ آیت الله دهشتناک گوش بدهید _اگر چه شاید با سلیقه ی اکثر افراد جور در نیاید. برای دیدن لیست پخش، نیاز به فیلتتر شکن دارید.


The djihad has just begun by Immortal Ayatollah

Read the full article