1 subscription and 0 subscribers

کلایمکس گاسپار نوئه در فستیوال کن [3]

کلایمکس گاسپار نوئه در فستیوال کن

تعدادی از سایت های معتبر سینمایی، در کنار وبسایت هواداران گاسپار نوئه، در تاریخ 28 فروردین 97 خبری را راجع به پنجمین فیلم باند گاسپار نوئه منتشر کرده اند که باعث شگفتی شده. این منابع نام فیلم جدید گاسپار نوئه را کلایمکس (Climax) عنوان کرده اند. کلایمکس گاسپار نوئه قرار است در «دو هفته ی کارگردانان» (به انگلیسی: Directors' Fortnight) که بخشی جنبی، اما بسیار معتبر، از فستیوال کن است، در تاریخ 13 و 14 می (23 تا 24 اردیبهشت) اکران شود.


پیش از این تصور می شد پنجمین فیلم بلند گاسپار نوئه فیلمی به نام سایکی باشد، اما اینک با اطلاعات جدیدی که سایت وایلد بانچ (شرکت پخش فیلم های گاسپار نوئه)، و همچنین خود گاسپار نوئه در صفحه ی اینستاگرام رسمی اش، منتشر کرده اند، مطمئن شده ایم فیلم کلایمکس و سایکی دو فیلم مجزا هستند، و ارتباطی به هم ندارند؛ همچنین کلایمکس زودتر از سایکی اکران خواهد شد.



 

کلایمکس گاسپار نوئهکلایمکس (Climax) فیلم جدید گاسپار نوئه
کلایمکس (Climax) یا سایکی (Psyché)؟

تقریبن 2 ماه پیش از طرف بسیاری از سایت ها نام پنجمین فیلم گاسپار نوئه سایکی (Psyché) عنوان شده بود (که مقاله یی راجع به آن در سیناریوم نوشتم)، و قرار نبود زودتر از تابستان اکران شود. اما حالا با این خبر غیر منتظره همه چیز تغییر کرده. وبسایت ایندی وایر ادعا کرده کلایمکس نام جدید همان سایکی است، و دقیقن همان خلاصه داستان سایکی را راجع کلایمکس نوشته (رجوع کنید به مقاله ی سایکی). اما این در حالی است که وبسایت طرفداران گاسپار نوئه می گوید هنوز معلوم نیست کلایمکس همان سایکی باشد.


 

به روز رسانی :


وقتی از ادمین های صفحه ی فیس بوک طرفداران گاسپار نوئه راجع به تغییر عنوان فیلم جدید گاسپار نوئه سوال کردم، آن ها در جواب کامتی که در ادامه می بینید را برایم نوشتند:


Gaspar Noé's Climax / کلایمکس گاسپار نوئه

به طور خلاصه، آن ها بر این عقیده اند که عنوان قبلی، یعنی Psyché، به احتمال زیاد اسمی بوده که هنگام انجام پروژه ی ساخت فیلم انتخاب کرده اند، و سپس برای اکران فیلم تصمیم گرفته اند نام آن را به Climax تغییر بدهند. ظاهرن این اتفاق در مورد بعضی از فیلم های قبلی گاسپار نوئه، مثل وارد خلاء شو (Enter the Void)، آشغال گوشت (Carné)، و عشق (Love)، هم افتاده.


 

به روز رسانی


چند ماهی بود صفحه ی اینستاگرام گاسپار نوئه فعالیتی نداشت. اما گاسپار نوئه همین امروز تصاویر جدیدی را همراه با کپشن گذاشت، که برخی سردرگمی ها را بر طرف می کند. یکی از این تصاویر لوگو تایپ کلمه ی «Psyché» است، همرا با این کپشن کوتاه: «تکمیلش به زمستان آینده موکول شد»








completion delayed to next winter


A post shared by Gaspar Noe (@gasparnoeofficial) on May 1, 2018 at 5:37pm PDT





همین خبر دو مسئله را مشخص می کند:یکی اینکه، دو فیلم متفاوت با نام های سایکی و کلایمکس وجود دارد؛ دوم، کلایمکس در تاریخ 23 اردیبهشت برای اولین بار اکران خواهد شد، ولی خبری از سایکی تا زمستان آینده نخواهد بود.


 

ضمنن گاسپار نوئه تصویری که بنده ی حقیر و سراپا تقصیر  :-) برای معرفی فیلم جدیدش ساخته بودم را در صفحه ی اینستاگرامش منتشر کرد که باعث افتخار من شد!  :lol:








reality is stronger than fiction ... 8 years in the making ... 9 countries ... 23 cases


A post shared by Gaspar Noe (@gasparnoeofficial) on May 1, 2018 at 5:38pm PDT






 
راجع به کلایمکس گاسپار نوئه چه می دانیم؟

حالا که قطعن مطمئن هستیم کلایمکس ارتباطی با سایکی ندارد، می توانیم مستقلن راجع به کلایمکس صحبت کنیم.


خلاصه داستان بسیار کوتاهی روی سایت وایلد بانچ منتشر شده که ترجمه ی آن می شود: «تولد و مرگ تجربه هایی فوق العاده اند. زندگی لذتی گذراست.»


وایلد بانچ همچنین دو لوگوی رسمی برای کلایمکس منتشر کرده:



Gaspar Noé's Climax / کلایمکس گاسپار نوئهلوگوی رسمی کلایمکس گاسپار نوئه

Gaspar Noé's Climax / کلایمکس گاسپار نوئهلوگوی رسمی کلایمکس گاسپار نوئه

اطلاعات دیگری که حائز اهمیت باشد هنوز منتشر نشده.


 
راجع به کلایمکس گاسپار نوئه چه می توان حدس زد؟

کلمه ی کلایمکس (Climax) به انگلیسی به معنای «نقطه ی اوج» است. در ادبیات به معنای نقطه ی اوج و هیجان داستان است، ولی در زندگی روزمره به اوج هیجان جنسی اطلاق می شود. علاوه بر آن به طور کلی از کلمه ی Climax برای صحبت راجع به نقطه ی اوج هر چیزی استفاده می شود.


با توجه به آن چه از آخرین فیلم گاسپار نوئه، یعنی عشق (Love)، به یاد داریم، احتمالن معنای اوج لذت جنسی مد نظر گاسپار نوئه بوده. به علاوه اگر خلاصه داستان کلایمکس همان خلاصه داستانی باشد که برای سایکی منتشر شده بود، در آن صورت می توان حدس زد نقطه ی اوج نشئه گی مواد روانگردان مد نظر گاسپار نوئه بوده.


مسئله ی دیگری که راجع به نام این فیلم وجود دارد این است که Climax کلمه یی انگلیسی است، ولی این فیلم (باز هم اگر همان سایکی باشد) فیلمی فرانسوی زبان است. البته کلمه ی Climax وارد زبان فرانسه شده و با همین معنا به کار می رود، اما گاسپار نوئه انتخاب های فرانسوی تری هم برای عنوان این فیلم داشت.


 
ممکن است کلایمکس گاسپار نوئه درباره ی دارک نت باشد؟

گاسپار نوئه تصویر دیگری هم روی اینستاگرامش قرار داده با این کپشن: «به زودی»








coming soon


A post shared by Gaspar Noe (@gasparnoeofficial) on May 1, 2018 at 2:12pm PDT





آیا ممکن است کلایمکس راجع به دارک نت باشد؟ هنوز نمی دانیم. اما اگر چنین باشد، در این صورت کلمه ی «کلایمکس» می تواند به اوج ترس حاصل از ناشناخته های دارک نت باشد.





 

به محض انشار اطلاعات جدید درباره ی کلایمکس گاسپار نوئه (یا سایکی)، در سیناریوم به آن خواهم پرداخت.


راجع به دیگر فیلم هایی که در کن 2018 اکران می شوند هم در سیناریوم بخوانید.




Read the full article